Blog

Jeśli prowadzisz firmę stacjonarnie, to na pewno zastanawiałeś się, czy warto przenieść swoje działania do sieci. Pojawiają się pierwsze pytania i wątpliwości: Czy warto? Czy to się opłaci? Fakt, że prowadzisz firmę offline tak naprawdę nie ma żadnego znaczenia, bo nie musisz ograniczać się wyłącznie do klientów, którzy trafiają do ciebie przez polecenia lub reklamę w prasie. Jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz – to smutna prawda, którą powinien znać każdy przedsiębiorca szanujący swój czas.

Na pierwszy rzut oka pisanie tekstów nie wydaje się skomplikowane, zwłaszcza jeśli naprawdę dobrze się w tym czujemy. Trzeba jednak pamiętać, że słowo słowu nierówne i zdarza się, że nasz tekst, nieważne jak atrakcyjny dla oka i ucha, może okazać się po prostu za słaby. Jeśli trafiłeś na naszego bloga, to znaczy, że Twój content ma sprzedawać. A teksty promocyjne i sprzedażowe różnią się od opowiadań i artykułów lifestylowych. Przede wszystkim mają dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców, zaangażować ich i zachęcić do podjęcia konkretnych działań, czyli najczęściej do skorzystania z jakiejś usługi lub zakupu produktu.

Wszechobecny dostęp do internetu otworzył drogę wielu autorom-amatorom, którzy od lat pisali jedynie do szuflady lub dzielili się swoją twórczością z bliskimi. Zasięgi były ograniczone, a opinie innych – często podszyte szczerą sympatią – mogły być niewystarczające dla samorozwoju. Łatwiej pracować nad sobą i swoim materiałem, gdy słyszy się, bądź czyta, konstruktywną krytykę. Powstanie narzędzia, które umożliwiłoby wzmocnienie zasięgów oraz zapoznanie się z opiniami osób bardziej obiektywnych było więc tylko kwestią czasu. I tak z potrzeby narodziły się blogi internetowe.

 

Telefony komórkowe już dawno przestały być urządzeniem służącym wyłącznie do komunikacji. Naszpikowane dodatkowymi funkcjami pomagają nam niemal w każdej dziedzinie życia, w tym również w robieniu zakupów. Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych rejestruje znaczący wzrost odwiedzin na stronie przy użyciu smartfonów. Co to oznacza? To, że ludzie działający w branży e-commerce mogą sporo stracić, jeśli nie przystosują swojej strony www do potrzeb i oczekiwań swoich Klientów.

Budowanie długotrwałych relacji z Klientami i Kontrahentami to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia biznesu. To właśnie dzięki nim funkcjonuje każda firma, zatem podtrzymywanie starych kontaktów i nawiązywanie nowych, to właściwie filary, na których opiera się każde przedsiębiorstwo. Nie wystarczy jedynie sprzedawać ludziom swoich produktów i usług – trzeba zrobić wszystko, by osoby, które przyszły do nas raz, wróciły po raz kolejny.

Prowadzisz własną działalność w sieci i zastanawiasz się, co zrobić, aby Twoje produkty stały się bardziej popularne? Nic prostszego! Jeśli posiadasz własną stronę lub sklep internetowy wystarczy, że udoskonalisz swoje działania i staniesz się bardziej aktywny. Jeżeli nie masz własnego sklepu online, możesz skorzystać z innych dostępnych kanałów promocji, jednak w środowisku e-commerce najlepsze efekty przyniesie ci profesjonalna strona internetowa, dzięki której nie tylko będziesz mógł rozpocząć sprzedaż na wysoką skalę, ale także nie pozwolisz konkurencji cię przyćmić. Dodatkowo Klienci zainteresowani Twoją ofertą i kojarzący Twoją markę chętniej do Ciebie wrócą.

W dzisiejszych czasach komunikowanie się za pomocą obrazu nie jest niczym szczególnym – zdjęcia i filmy wykorzystywane są nie tylko w reklamie, ale także w codziennym porozumiewaniu się – zwłaszcza drogą elektroniczną, np. gdy używamy emotikonów. Komunikacja obrazkowa pozwala zaoszczędzić czas i często stanowi uzupełnienie naszej wypowiedzi, szczególnie gdy rozmawiamy z kimś online. Innym ważnym aspektem jest to, że atrakcyjna grafika ściąga uwagę odbiorcy, zatem często wykorzystuje się ją w marketingu. Jak skutecznie wykorzystać potencjał obrazu w promowaniu naszej marki?

Każdy przedsiębiorca marzy o tym, by uczynić swoją firmę rozpoznawalną, ale aby tego dokonać, potrzebna jest ciężka praca i zorientowanie na potrzeby konsumentów. Nie chodzi tylko o świadczone usługi, ale także o odpowiednie metody pozyskiwania klientów, a tych jest obecnie bardzo wiele. Istnieją standardowe sposoby promocji, oparte na tworzeniu spójnego systemu wizualnego poprzez zaprojektowanie odpowiednich ulotek, gazetek, wizytówek, kalendarzy itd. Najprościej ujmując, mamy do czynienia z reklamą papierową. Marketing bezpośredni to potężne narzędzie, które od lat cieszy się wielkim powodzeniem. Mimo to, warto uzupełnić go o reklamę internetową, ponieważ w XXI wieku firma, która nie reklamuje się w sieci, spychana jest przez konkurencję na boczny tor.

Budowanie wizerunku marki to proces, na który składa się wiele poszczególnych elementów. Jednym ze sposobów dotarcia do szerokiej grupy odbiorców są różnego rodzaju kreacje graficzne, które w oczywisty sposób budzą skojarzenia z daną firmą. Oprawa graficzna strony internetowej, materiałów promocyjnych i pozostałych elementów dotyczących wizerunku Twojej firmy, świadczy o jakości wykonywanych przez Ciebie usług i na stałe zapisuje się w świadomości odbiorców. Dlatego też celem kreacji graficznej jest zapewnienie danej marce rozpoznawalności, więc jeśli chcemy zrobić dobre wrażenie na klientach, powinniśmy na poważnie podejść do tematu i postawić na projekty, które będą prawdziwą wizytówką firmy.

Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, by dowiedziało się o tym więcej potencjalnych klientów? Nic prostszego! Nawet jeśli nie prowadzisz firmy bezpośrednio w sieci, przenieś swoje działania wewnątrz niej, a zobaczysz, że dzięki temu dotrzesz do osób, które nawet nie miały pojęcia o istnieniu Twojego przedsiębiorstwa.

Analizowanie potrzeb klientów jest kluczowym warunkiem udanej współpracy. Nie zawsze klient przyjdzie do Ciebie z gotową wizją i garścią pomysłów. Zazwyczaj to Ty musisz powiedzieć mu czego potrzebuje, a żeby to zrobić, powinieneś przede wszystkim lepiej go poznać. Jak to zrobić? Poniżej udzielę ci kilku wskazówek, które dobrze wykorzystane zagwarantują udaną analizę potrzeb Twojego klienta. W przyszłości może ci ona przynieść nie tylko profity, ale także to co najważniejsze – satysfakcję z realizowanych celów.

Zakładając własną firmę, myślimy przede wszystkim o tym, co chcemy i możemy zaoferować innym. Po przygotowaniu wszelkich niezbędnych materiałów, wymyśleniu nazwy oraz załatwieniu formalności uruchamiamy kontakty i zdobywamy pierwszych klientów. Usatysfakcjonowany klient do nas wróci albo przynajmniej poleci naszą firmę innym. Pojawią się pierwsze zyski i oczywiście obopólne zadowolenie. Jednak w dobie mediów i rozwiniętego marketingu poleganie wyłącznie na czyichś rekomendacjach jest swego rodzaju niedopatrzeniem, żeby nie powiedzieć – zaniedbaniem. Mamy bowiem świadomość, że wszystko można zrobić lepiej i efektywniej, że można mieć WIĘCEJ.

ADRES I GODZINY OTWARCIA

sinGRAPH
ul. STRUMIEŃSKIEGO 12
41-400 MYSŁOWICE
Poniedziałek - Piątek
od 8:00 do 16:00

   +48 32 223 87 80
   +48 600 901 018
   +48 696 293 877
   info@singraph.pl


NIP: 222-015-22-04 • Regon: 271026966
85 1050 1214 1000 0090 7181 9594 • ING Bank Śląski

© Copyright 2019 sinGRAPH Wszystkie prawa zastrzeżone

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Polityka Prywatności sinGRAPH (link)