Blog

Coraz więcej ludzi decyduje się na założenie własnej działalności – bycie własnym szefem startującym kompletnie od zera. Jest pomysł, są środki, a w perspektywie pierwsi klienci. Co może pójść nie tak? A właściwie – co zrobić, by wszystko się udało?



Zakładając własną firmę musisz myśleć nie tylko o tym, co jest teraz, ale także o tym, co przyniesie jutro. Nie wymyślasz nazwy, która będzie ci odpowiadać w danym momencie, ale będzie aktualna za parę lat, gdy firma się rozrośnie. Hasło reklamowe nie musi być zawsze takie samo, ale jeśli będzie dobre, to dlaczego nie? Pozostaje jeszcze kwestia logo, kolorów i wszystkich rzeczy, które pomogą ci od podstaw zbudować wizerunek marki. Skupmy się jednak na tych najważniejszych.

Co zrobić, by nasza nazwa pozwoliła szybko się zapamiętać, hasło reklamowe wzbudzało zaufanie, a logo uwodziło od pierwszego wejrzenia? Odpowiedź wydaje się banalna – wystarczy poszukać jej w sobie. Chcąc zbudować nową markę wiemy już, jaki ma być profil naszej działalności. To nie jest tak, że startujemy z niczym – jest przecież pomysł. W pierwszej kolejności powinniśmy pomyśleć nad nazwą, kojarząc ją z tym, czym będziemy się zajmować. To samo dotyczy logo i hasła reklamowego. Warto zrobić sobie listę rzeczy, które bezpośrednio łączą się z naszą działalnością i zastanowić się, które z nich można wykorzystać.

Jeśli mamy szczęście i udało się wymyślić coś unikalnego, to od razu będziemy wiedzieli, że to jest to. Skoro sami szybko skojarzyliśmy dane słowo z profilem firmy, inni też załapią o co chodzi.

 

Nowa marka – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

 

Jeśli trudno ci jednoznacznie skojarzyć z czymś twoje usługi albo nazwy, które ci się nasuwają są już oklepane, pomyśl z czym chciałbyś się utożsamiać. Być może będą to pozytywne cechy charakteru, takie jak siła, kreatywność i mądrość lub twoje nazwisko i miasto, w którym mieszkasz. Ważne, by miało to sens i było elastyczne. Weź pod uwagę, że z czasem firma może się rozrosnąć i zmienić nieco profil swojej działalności. Wtedy nazwa i cała reszta wciąż powinny być aktualne.

Dlatego warto odwoływać się do rzeczy pewnych, czyli wspomnianego nazwiska, miasta i wyznawanych wartości. Uzupełnienie nazwy o logo i hasło reklamowe stanie się wtedy dużo łatwiejsze – wystarczy zachować spójność.

 

Jak budować markę z głową? Nie ulegaj presji!

 

Z modą podobno jest tak, że zawsze wraca, ale też szybko się zmienia. Odwołując się w nazwie firmy do tego, co jest teraz na topie, możemy mieć pewność, że za parę lat, a może nawet miesięcy, nikt nie będzie wiedział co nami kierowało. I o ile hasło reklamowe można zmieniać – choć będę upierać się przy tym, by nie robić tego zbyt często – o tyle z nazwą i logo jest znacznie trudniej, bo dla naszych klientów jest to niepotrzebny chaos.

Ważne jest, by podejść do tematu z głową i budować markę nie według tego, co modne dziś, ale według tego co modne zawsze było i będzie. Jeśli zdecydujemy się na odniesienia do młodzieżowego słowa roku, popularnej gwiazdy pop lub piosenki z ukochanego serialu, nazwę podchwyci kilka osób, które w danym momencie to interesuje, a potem wszyscy zapomną o co chodziło. Pozostaną za to zdziwione miny i konsternacja wynikająca z niezrozumienia przekazu.

 

Chcesz skutecznie budować nową markę? Nie komplikuj

 

Skomplikowana nazwa i przekombinowane logo skutecznie pogrążą twoją markę. Klienci nie powinni łamać sobie języka, próbując wypowiedzieć nazwę firmy ani głowić się, o co właściwie chodzi z tym logo. Nawet jeśli taki był twój zamysł, zatrzymasz ich uwagę tylko na chwilę, a później zwyczajnie ich zniechęcisz.

Zadbaj o to, by nazwa była dźwięczna, hasło łatwe do zapamiętania, a logo od razu rzucało się w oczy. By wymyślić coś interesującego nie musisz szyfrować swoich myśli i ukrywać znaczenia przed odbiorcą. Pozwól się dobrze kojarzyć i wzbudź zaufanie. Nie uda ci się to, gdy będziesz za bardzo kombinować.

 

Jeśli chcesz zbudować nową markę, weź pod uwagę nasze wskazówki. To sprawdzone metody. W sinGRAPH wiemy, jak kreować wizerunek firmy od podstaw i zadbać o jej pozytywny odbiór wśród klientów. Teraz wiesz co robić, pozostaje tylko podjąć kilka ważnych decyzji.

ADRES I GODZINY OTWARCIA

sinGRAPH
ul. KRAKOWSKA 7 (pracujemy zdalnie)
41-400 MYSŁOWICE
Poniedziałek - Piątek
od 8:00 do 16:00

   +48 32 223 87 80
   +48 600 901 018
   +48 696 293 877
   info@singraph.pl


NIP: 222-015-22-04 • Regon: 271026966
85 1050 1214 1000 0090 7181 9594 • ING Bank Śląski

© Copyright 2024 sinGRAPH Wszystkie prawa zastrzeżone

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Polityka Prywatności sinGRAPH (link)