Blog

Każdy przedsiębiorca marzy o tym, by uczynić swoją firmę rozpoznawalną, ale aby tego dokonać, potrzebna jest ciężka praca i zorientowanie na potrzeby konsumentów. Nie chodzi tylko o świadczone usługi, ale także o odpowiednie metody pozyskiwania klientów, a tych jest obecnie bardzo wiele. Istnieją standardowe sposoby promocji, oparte na tworzeniu spójnego systemu wizualnego poprzez zaprojektowanie odpowiednich ulotek, gazetek, wizytówek, kalendarzy itd. Najprościej ujmując, mamy do czynienia z reklamą papierową. Marketing bezpośredni to potężne narzędzie, które od lat cieszy się wielkim powodzeniem. Mimo to, warto uzupełnić go o reklamę internetową, ponieważ w XXI wieku firma, która nie reklamuje się w sieci, spychana jest przez konkurencję na boczny tor.



Promowanie swojej firmy w sieci wymaga od nas znajomości odpowiednich kanałów i narzędzi, dzięki którym można się reklamować. Największą popularnością cieszą się takie serwisy jak:

 

    • YouTube
    • Facebook
    • Instagram
    • Pinterest
    • Twitter
    • LinkedIn 

 

Nie są to jednak jedyne kanały komunikacyjne. Wartościowym narzędziem jest bowiem blog firmowy, który powinien znaleźć się na naszej stronie internetowej. Co można na nim zamieszczać? Przede wszystkim teksty dotyczące naszej działalności, funkcjonowania firmy, a także ciekawych wydarzeń branżowych. Treści udostępniane na firmowym blogu powinny przybliżyć naszym potencjalnym Klientom to, czym się zajmujemy i dlaczego to właśnie z naszych usług warto skorzystać. Ważne jest także, aby zapewniać użytkownikom treści wartościowe pod względem informacyjnym. Wskazówki dotyczące tego co mogą zrobić sami, sprawią, że Klienci spojrzą na nas nie tylko jak na usługodawców, ale także jak na mentorów. Nawet jeśli nie będą w stanie zrobić danej rzeczy samodzielnie, z pewnością zapamiętają, że to właśnie my udzielaliśmy im porad na ten temat i zwrócą się o pomoc właśnie do nas. 

 

Promowanie firmy poprzez social media – od czego zacząć?

 

Jeśli dopiero startujemy z promowaniem wizerunku firmy za pomocą kanałów społecznościowych, warto zastanowić się, który z nich będzie najbardziej odpowiedni dla naszej działalności. Oczywiście można używać wszystkich – zakładanie kont jest darmowe. Należy jednak skupić się na jednym, rozkręcić go, a gdy zdobędziemy zainteresowanie użytkowników, przenieść ich uwagę również na inne kanały. 

 

Środkiem przekazu, który podobnie do bloga również świetnie sprawdzi się jako wirtualny poradnik jest wspomniany wcześniej YouTube. To serwis internetowy, który umożliwia użytkownikom publikowanie filmików, prowadzenie vlogów oraz komentowanie i ocenianie udostępnionych treści. Świetnie sprawdzi się również jako narzędzie do rozprzestrzeniania unikalnych filmów promocyjnych oraz utworzenia wirtualnego portfolio. Internauci mają możliwość udostępniania oglądanych treści, zatem zasięg naszych publikacji jest właściwie nieograniczony. 

 

Kolejnym potężnym medium jest Facebook – jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Z roku na rok rośnie liczba jego użytkowników, dlatego jest to jedno z najchętniej wybieranych kanałów do reklamy internetowej. Wystarczy utworzyć fanpage i aktywnie promować wizerunek swojej firmy udostępniając ciekawe posty. Mogą to być informacje branżowe, treści typowo reklamowe, zdjęcia przedstawiające to, co dzieje się w Twojej firmie. Najważniejsze jest wejście w interakcje z innymi użytkownikami i zachęcenie ich do śledzenia Twoich aktywności. Każdy odbiorca naszego komunikatu to potencjalny Klient, więc warto zadbać o atrakcyjny content, by przyciągnąć jak największą liczbę użytkowników. 

 

Następne na liście uplasowały się Instagram i Pinterest, czyli serwisy społecznościowe przeznaczone głównie do dzielenia się zdjęciami. Powszechnie wiadomo, że czas jest cenny i nie wszyscy mają go na tyle, by wczytywać się w długie artykuły, dlatego treść wizualna jest więcej niż pożądana. Efektowne zdjęcie uzupełnione krótkim opisem nie jest niczym nowym – w końcu tak wygląda większość drukowanych reklam. A jednak dzięki takim portalom jak Instagram i Pintrest możemy wrzucać bardzo dużo zdjęć w bardzo krótkim czasie. Odpowiednie tagi pozwolą nam także dotrzeć do spersonalizowanej grupy użytkowników, którą zaciekawią nasze wpisy. 

 

Twitter jest serwisem społecznościowym, na którym zwyczajowo użytkownicy udostępniają do użytku publicznego krótkie wiadomości tekstowe. Serwis ten przypomina mikroblog, na którym można wyrażać swoje opinie, odnosić się do tweetów innych osób i udostępniać krótkie filmy oraz zdjęcia. Największą zaletą Twittera jest szybki przepływ informacji oraz sprecyzowana grupa odbiorców, którą buduje się poprzez odpowiednie hashtagi. Twitter to jedno z ulubionych narzędzi komunikacyjnych firm i osób publicznych. 

 

Ostatnim serwisem społecznościowym na który warto zwrócić uwagę jest LinkedIn. Nie jest to jeszcze tak popularny kanał jak Facebook, ale w ostatnich latach bardzo się rozwinął i cieszy się coraz większym uznaniem i to nie tylko wśród rekruterów. Pierwotnie LinkedIn miał być miejscem, które pozwalało użytkownikom na stworzenie profilu będącego odpowiednikiem klasycznego CV. Obecnie jest także narzędziem, które pozwala dzielić się wiedzą, ciekawostkami z branży i przede wszystkim – rekomendacjami. Udzielanie się oraz polecanie wpisów innych osób sprawia, że stajemy się bardziej wiarygodni dla innych użytkowników i potencjalnych Klientów. Nie tylko przestajemy być dla nich anonimowi, ale także stajemy się ważną jednostką w świecie biznesowej społeczności. 

 

Każdy z wyszczególnionych kanałów social media jest charakterystyczny pod względem sposobu przekazu. Na niektórych serwisach najważniejsza jest wartościowa treść, na innych inspirujące filmy i zdjęcia. W zależności od tego w jakiej branży się poruszamy, powinniśmy dopasowywać kanały do jej specyfiki. Ważne, by zainteresować użytkowników tym, co mamy do zaoferowania i sprawić, by nie był to wyłącznie jednostronny przekaz. Komunikacja dwukierunkowa jak nic innego sprzyja promowaniu wizerunku firmy, a jest ona możliwa właśnie dzięki social mediom. Jeśli chcemy nawiązać nowe kontakty i wyróżnić się na tle konkurencji, warto poświęcić trochę czasu i wysiłku na kreowanie wizerunku w sieci lub zlecić to profesjonalistom. 

 

W sinGRAPH wiemy jak ważne jest budowanie marki, dlatego wykorzystując wszelkie dostępne środki, na zlecenie Klientów tworzymy wartościowe treści na blogi firmowe i prowadzimy firmowy fanpage na Facebooku. 

ADRES I GODZINY OTWARCIA

sinGRAPH
ul. KRAKOWSKA 7 (pracujemy zdalnie)
41-400 MYSŁOWICE
Poniedziałek - Piątek
od 8:00 do 16:00

   +48 32 223 87 80
   +48 600 901 018
   +48 696 293 877
   info@singraph.pl


NIP: 222-015-22-04 • Regon: 271026966
85 1050 1214 1000 0090 7181 9594 • ING Bank Śląski

© Copyright 2024 sinGRAPH Wszystkie prawa zastrzeżone

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Polityka Prywatności sinGRAPH (link)